وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد با شدت تمام در حال پیگیری و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر است.

مسکن مهر

عباس آخوندي گفت: 700هزار واحد مسكن مهر تا پايان سال‌جاري تكميل مي‌شود و در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.وزارت راه و شهرسازي كه به‌دنبال اجراي طرح‌هاي محرك در بخش مسكن است، برنامه افزايش سهم وام از قيمت مسكن را دنبال مي‌كند تا از اين طريق بازار مسكن از ركود خارج شود و سرمايه براي ساخت واحدهاي مسكوني جديد به‌دست سازندگان برسد. در اين شرايط بخش مسكن با رونق مواجه و صنايع وابسته به مسكن كه گفته مي‌شود تعدادشان به 120صنعت مي‌رسد نيز از ركود خارج خواهد شد.

عباس آخوندي معتقد است كه رونق بخش مسكن مي‌تواند زمينه بازگشت رونق به اقتصاد را فراهم كند. برخي از منتقدان افزايش مبلغ وام مسكن اما معتقدند كه اين موضوع موجب تحريك تقاضا و افزايش قيمت خواهد شد اما وزير راه و شهرسازي مي‌گويد: وقتي عرضه افزايش يابد اثر ضد‌تورمي خواهد داشت و در كنترل دولت نيز مؤثر خواهد بود. عباس آخوندي از ضرورت تخصيص 20تا 25درصدي منابع بانكي به مسكن سخن گفت درحالي‌كه سهم بازار مسكن در حال حاضر بسيار اندك است.

وزير راه و شهرسازي افزود: يك سوم سرمايه‌گذاري ملي در بخش مسكن و ساختمان انجام مي‌شود و به همين جهت اين حوزه از اهميت زيادي برخوردار است. وي اظهارداشت: در طرح‌هاي جديد به خانه‌اولي‌ها توجه ويژه‌اي شده است تا اين دسته از افراد كه پس اندازهاي موجود آنها بسيار اندك است بتوانند در آينده از درآمدهاي آتي خانه‌دار شوند. وي با بيان اينكه راهكار توجه به خانه اولي‌ها با توسعه بازار رهن امكان پذير است، تأكيد كرد: بايد هماهنگي‌هايي با وزارت اقتصاد براي توسعه بازار رهن در اقتصاد كشور انجام شود.

کد خبر 270469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha